torsdag 8 december 2011

Julkonserter på Marriott och Langham

Alla tre barnen har med sina årskurser sjungit julsånger på hotellen Marriott och Langham. Lite bilder därifrån. På pjkarna var det svårt att få bilder, därför en vald del av barnen stod nere vid flygeln och sjöng, resten uppe på andra våningen som en kör och det blev inga bra bilder alls. Jag som själv hållit på med musik i massor av år tycker det är helt fel budskap till barnen att bara vissa får vara med, och andra bildar bakgrund. Av femton-tjugo elever var dessutom bara två pojkar. Jag frågade killarna vad de tyckte men de var helnöjda och hade haft jättekul, men jag ska ändå maila till musiklärarna och rektorn. Det var ju inte direkt så att det saknades plats kring flygeln där nere på hotellet. På julshowen ser vi dock fram emot en lång repris med alla barn väl synliga på scenen. :o) (Annars jä...lar!)


















2 kommentarer:

Nettan och Micke sa...

Hm, jag håller med. Var tvungen att fråga Vilma varför inte alla var med. Det var ju likadant med kören, alla barn fick inte stå nere men alla vuxna?

Maja sa...

Mycket skumt tycker jag och HELT fel budskap till barnen som slitit så. Det budskapet gick lyckligtvis killarna förbi, men jag undrar ändå varför man gör en sån sak. Trist. Mail blir det i vilket fall.