tisdag 29 december 2009

Den snodda årskrönikan

Fröken Nina har summerat sitt år här, och nu gör jag detsamma här!

Årets bästa musikupplevelse: U2!

Årets sämsta musikupplevelse: Klarar bara inte av Markus Krunegård och speciellt inte hypen kring honom. Blä!

Årets bästa resa: Skidsemester i Säfsen på sportlovet då vi bodde på en lantgård med massor av djur! Och klassresan med min nia till Lund och Köpenhamn!

Årets sämsta resa: Finns ingen!

Årets bästa bok: Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda, och Sonat till Miriam av Linda Olsson.

Årets sämsta bok: Nobels testamente av Liza Marklund.

Årets kids: M och V som börjat skolan, fastän inte riktig på riktigt ännu då de bara går i förskoleklass... Lilla hjärtat A, som blivit så duktig på att dansa!

Årets hype: Krunegård! Och baconsnuvan!

Årets bästa köp: Huset!

Årets sämsta köp: Gräsklipparen som låter som att man kan ha ihjäl folk med den bara med hjälp av ljudet från den förbannade saken!

Årets come back: Skotta snö!

Årets mat: Kräftsoppa har vi helt snöat in på!

Årets dricka: Rödvin av alla de slag! O)

Årets biofilmer: Jisses Amalia, jag går aldrig på bio! Men en av årets bästa filmer är Seven pounds med Will Smith!

Årets hemmafilm: Se ovan!

Årets wild and crazy: Fan vad tråkigt jag lever, här händer ju aldrig något wild and crazy, det får det bli ändring på till nästa år!:o)

Årets premiär: Det vita vinet!

Årets man: MIN EGEN! (Ja, jag lade till en kategori här!)

2 kommentarer:

svartanova sa...

Bra lista!
Lite mer wild and crazy nästa år blir det, då. :)

svartanova sa...

Har inte läst så långt än, men hittills I LIKE.