lördag 13 februari 2010

Gott gry i dagens ungdom, del II

Lilla A har visserligen redan sedan sin födsel virat sin far om lillfingret, men nu kan man undra om det är dags för frigörelse när lilla stumpan mopsar upp sig...

-Pappa, först ska vi gosa och sen ska vi göra sten, sax, påse. (Observera att det inte är tal om att fråga pappan om han har lust/vill/Känner för/ att göra som lilla sessan har bestämt. Nej, det är fråga om en direkt order.)
- Jaha...
- Men du får passa dig, för jag har känsla för det är och jag kommer ÄGA dig!

Som sagt. Självförtroendet är det inget fel på, varken hos den unga damen eller den ene av hennes knäckebröder. :o)

3 kommentarer:

svartanova sa...

Haha!
ÅH! Har du börjat läsa??? :)

Maja sa...

Nej, har ännu inte hämtat ut dem. Men snart!:o)

svartanova sa...

Nä, men i alla fall Karin Alfredsson. :) Det var ju väldigt pedagogiskt uttryckt av dig att skriva att jag skrev bra om författarkvällen! ;) När jag skulle läsa igenom igen så hade jag ju jätteknasiga syftningsfel och det var nog klurigt att förstå vad jag menade... Tur att jag har sån respekt för dig som skribent och svensklärare, att jag var tvungen att läsa igenom igen efter din kommentar så jag upptäckte och kunde ändra... ;)