fredag 15 juli 2011

Distanskurs

Oh yes,jag kom in på geografi A på distans mot högskolan Gotland. Känns så himla bra att jag vet att jag har något eget viktigt vettigt att göra som utvecklar mig och gör mig bättre på mitt jobb.

Är man van vid att jobba hårt så kan ju lata lediga dagar te sig lockande och sköna. Och jag kommer säkerligen njuta av dem också. Det är en fantastisk möjlighet att få det och jag är väldigt tacksam för den. Men att gå från ett aktivt yrkesliv med stark identitet som lärare till hemmafru är ett stort steg. Det är något jag oroat mig lite över. Vad händer med MIG då? Vem blir jag när jag inte har mitt jobb? Och hur hanterar jag min nya vardag som går ut på att roa mig, fördriva tiden tills barn och man återvänder från skola och jobb? Min man kommer ha fullt upp med arbetet och mina barn går i skolan hela dagarna.

En av mina planer går ut på att vara kreativ. Jag var det mycket förr och grejade med både det ena och det andra, men har inte funnit tid eller lust till det efter barnen. Jag skulle gärna lära mig fotografera eller måla akvarell. Det finns en underbar möjlighet tidsmässigt att få göra det nu.

Att kunna studera ger mig något eget och utvecklande att göra. Känns underbart! :o)

Inga kommentarer: