söndag 31 juli 2011

Flyttstök


Åh fy! Gillar inte när allt är en enda röra. Pappren från DHL har inte kommit än, förhoppningsvis gör de det imorgon. Suck. Just nu känns det lite tungt. Mamma och pappa är här för att hjälpa till idag så vi får undan i alla fall alla kartongerna och sen får vi ta möblerna på fredag efter att flyttfirman varit här för att hämta alla grunkor som ska med till andra sidan jorden.

Igår gick det upp för mig att vi verkligen ska till andra sidan jorden. Vi ska lämna vårt liv här och hur det än blir när vi kommer tillbaka blir det inte som det var innan vi åkte. Känns både spännande och vemodigt.

Och vår familj, alla vänner... Det känns än mer vemodigt. Det är många människor vi tycker om som vi lämnar nu. Vi hoppas på många besök. :o)

Åh bilden förresten, när allt är rörigt runt omkring drömmer jag mig bort till ordning och reda, ljus och harmoni. Jag vet att det bara är en dryg vecka kvar i röran och då får jag hitta andra sätt att få ro i själen... :o)

Inga kommentarer: