torsdag 26 mars 2009

Höjdpunkter under veckan...

... på husvisning blir den ene sonen kissnödig. Han KAN verkligen inte hålla sig. Han låser därför in sig på toan. Efter en lång stund börjar vi undra lite så vi knackar på. Han kan TYVÄRR inte öppna, för han når inte dörren. Han BAJSAR lite just nu. TYVÄRR når han inte heller pappersrullen. Vi får öppna dörren utifrån genom att pilla med nyckeln. Till slut är han klar. Då kommer den andre på att han OCKSÅ är kissnödig...

...våta byxor och sockar i en påse när man hämtar på dagis. Den ene skulle kissa och stod i godan ro på toan. Då kom den andre och skulle busa lite, så han nöp sin bror i rumpan. Brorsan sprutade hej vilt med den kissande snorren över sig själv och en stor del av toan.

...en bestämd liten fyraårig dam som minsann SKA ha KLÄNNING eller KJOL VARJE dag, "annars är inte pappa kär i dig längre om inte jag får ha det!"...

... snö och kyla på väderkartan imorgon. Vilken tur att vi ska ut med åttan och nian i skogen hela förmiddagen fram till lunch.

2 kommentarer:

svartanova sa...

Vi håller tummarna för fint väder!
Underbara anekdoter, det gav mig lite ny kraft att återgå till rättandet... Lyssnar på Halo så jag blir galen nu och lipar nästan samtidigt. Jag älskar den. ♥

Maja sa...

Åh den är UNDERBAR! Man kan lyssna på den om och om igen, jag älskar den verkligen också! Kul att du fick upptäcka den! :o)