måndag 12 april 2010

Bokslukare

Ända sedan jag lärde mig läsa har böcker varit en viktig del av mitt liv. Jag har sparat nästan alla böcker jag köpt. Numera ligger många av dem i flyttlådor, för det finns inte plats för alla. Många böcker inhandlades under den s.k. bokslukaråldern. När jag gick på mellanstadiet läste jag allt som kom i min väg. Både skolbiblioteket och stadsbiblioteket hade mycket regelbundna besök av mig.

En av de bästa böckerna från min bokslukartid är Eva Ibbotsons Den stora spökräddningen. Den fastnade hos mig. Jag vet att jag har den någonstans, men den ligger troligen nedpackad. Jag blev glad när jag såg att den fanns att klicka hem i inbunden och uppfräschad upplaga. Ikväll började vi läsa den. Det ska bli spännande att se hur jag uppfattar den idag, 25 år senare... :o)

2 kommentarer:

svartanova sa...

Mysigt att återuppleva läsningen med sina barn. :)

Maja sa...

Jättehärligt är det! Och den är fortfarande lika bra!:o)