torsdag 4 augusti 2011

Documentation and farewell...

WOOOOHOOOO, just när vi trodde att vi var klara med alla J**LA papper så kom det fler. I elektronisk form förvisso, men icke desto mindre ett antal dokument som ska fyllas i och mailas. Försäkring för alla saker vi ska skicka samt tulldeklaration och info om flygfrakt och annat. Nu, vid elva är det ifyllt och klart. Skönt.

Ikväll bjöd mina arbetskamrater på picnic vid Skogshyddan. Precis vid sjön, en ljum kväll med vacker solnedgång. Ett härligt gäng med personer som betyder mycket för mig. Många goda skratt. Och en plötslig insikt att det inte blir några fikastunder, eller prat under arbetsdagen på länge. Det kommer bli väldigt tomt.

En speciell person fattades, men jag fick ett väldigt fint brev skrivet på doftpapper. Jag blev väldigt glad för det och var tvungen att gråta en liten skvätt.

Nu är jag trött och vill helst bara sätta mig på planet och slappna av, samtidigt som jag vill dra ut på de sista dagarna här hemma. Så motstridiga känslor, både härlig, ledsamt, spännande och läskigt på en och samma gång. Tur att jag har en stabil man att hålla i handen då. <3

Och på tal om känslor. Medan mitt hem är i en röra värre än värst så knarkar jag fina inredningsbilder och inspiration på nätet!

3 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Förstår att det känns tufft att lämna.... Men tänk på allt ni kommer uppleva! Ni är supermodiga som ger er in i detta!
Hemma finns ju alltid kvar!
Stor kram
Nina

svartanova sa...

Det är helt fantastiskt att "hålla handen med mannen" nu får en till viss del annan betydelse. ♥
Det finaste man har är varandra - underbart att ni gör detta tillsammans alla fem!
Hisnande!

svartanova sa...

Och vad roligt att kvällen blev härlig! Jag hade bara bölat. ;) ♥