måndag 15 december 2008

All work and no play






Det är verkligen inte klokt hur mycket det har varit på jobbet de senaste veckorna. Båda jag och eleverna och även kollegorna går på sista ångorna nu och jag känner mig mest som en urvriden trasa... Snart skymtar dock ljuset i tunnel, på fredag är det skolavslutning och vi kan gå på lov efter en termins hårt arbete. Skolavslutningskvällen brukar vara väldigt fin och man är tacksam över sina elever, arbetskamrater och sitt jobb.

Något som piggar upp i mörkret är dock t.ex recensionsexemplar av Mark Levengoods Hjärtat får inga rynkor, som jag beställde på eget bevåg från Puratförläget, hehe PIRATFÖRLAGET menar jag ju, efter tips från Svartanova. Trodde aldrig jag skulle få det, men idag dök det upp i lådan.

En annan sak som piggar upp är barnens ljuvliga julpyssel som kom med hem i ryggsäcken idag! Jag gillar speciellt den vindögda tomten, kottarna och V:s kärleksjulkort till vännen Agnes...:o)

Ha en skön vecka!

3 kommentarer:

svartanova sa...

Den boken är verkligen UNDERBAR!

Maja sa...

Jag ser SÅ fram emot att läsa den. Jag ska bara avsluta Katastroffysik!:o)

Anonym sa...

Vad fint julpyssel du fått från dina barn, själv fick jag två fina julkort som min dotter gjort häromdagen. Man blir så stolt och tycker de är som små Da Vincis.