fredag 5 december 2008

Molly Moon

Idag fick jag hem ett paket med lite julklappar som jag beställt från Adlibris. En liten present låg där till mig också: Molly Moons fantastiska bok om hypnos (Georgia Byng)! Självklart i pocketversion, och ja, framsidan är verkligen FIN! Jag valde den därför att jag har flera elever som läst den och de tyckte den var himla bra. Jag håller mig inte särskilt uppdaterad på ungdomslitteraturen skamligt nog. Mitt enda försvar är att vi har en bibliotekarie här i stan som är överjordiskt bra på ungdomslitteratur, och dit går vi när det är dags att välja nya böcker...

Jag har nu en hel hög som ligger och väntar på att bli läst, fast egentligen är det ju ingen hög längre eftersom alla böcker är utspridda i min numer färsgkoordinerade bokhylla, hehe.

Min son M har memorerat hela flaggspelet på dagis (memory) så det är knappt någon som vill spela med honom längre. (Vi fattar knappt hur han har kunnat det för det är iaf ingen av oss som har sådana förmågor).Vi förklarade att när man kan något så bra så kan man ju hjälpa kompisarna att bli bättre och då kan man ju låtsas att man inte alltid vänder upp rätt flagga... Det hade han gjort med en av pedagogerna häromdagen! Själv konstaterar han med en femårings ödmjuka självklarhet att han helt enkelt ÄGER flaggspelet.

Håhåjaja!

Inga kommentarer: