tisdag 9 december 2008

Poesi och lyrik

Ibland är det korta det vackra, det fåordiga det som säger mest... I perioder gillar jag att läsa lyrik. Ofta då det är mycket annat att göra kan man få ut mycket av att läsa en dikt, istället för att läsa en bok. En favorit är Svenska Dikt, men nu har jag ett tips på nätet till er: www. poeter.se! Här finns mängder av poesi, för alla! Michalea Dutius är en av de som skriver på sajten och hon har bl.a publicerat denna vackra dikt:

Nådens hemlighet




Att kunna möta morgonen
utan anklagelserna
från igår

det är nåd

att äga dagen som breder ut sig
framför mina fötter
utan att behöva använda den
till avbetalning
på gårdagens skulder

det är nåd utöver nåd


Eller varför inte den här roliga, av Lotusblomman:

jao, skulle lätt kunna bli kär i en kille som köpte grillchips åt mig

Grillchips
Give me any
fan jag måste ha det nu

smaken är så himla speciell
åh gud, jag tror jag kommer ikväll
måste vara OLW

finns ingen rim och ranson
för jag kan äta grillchips som en äkta champion

sex och grillchips
oslagbar kombination


Titta genast in där!

1 kommentar:

svartanova sa...

Det ska jag verkligen göra!