tisdag 16 december 2008

Intelligent konversation hos familjen K

Repliker ur verkligheten:

"Mamma, jag fes! Hihihi! Det luktar tomat om min fis!" Avdelning Intressanta fakta om kroppen

"A, ska vi leka att du och hunden handlar hundgodis i min affär?"
"Okej. Är du min pappa? Jag kan vara bebis." Avdelning Jag vill vara bebis igen, eller så vill jag genast få ett lillasyskon och min brorsa fattar ingenting för det var ju leka affär som var på tapeten

"Oj, idag brottades vi tills en av mina tänder åkte upp en bit. Men det gjorde inget för jag ska ändå tappa dem!" Avdelningen Tur att det är mjölktänder och hoppas att han minns att de riktiga tänderna inte växer ut igen om man tappar dem

"A, du får sluta prata som en bebis. Du är ju en stor tjej nu."
"Men mamma! Amma ont hassen!" (A har ont i halsen) avdelningen Jag vill verkligen SÅ GÄRNA ha ett syskon eller bli liten bebis igen, nu tack om det går

"Man måste släcka ljusen, annars kan hela huset bjinna upp. Då måste man jinga 112. Hoppas att nån svajaj." Avdelningen Duktiga barn

"ÅH, har vi en riktig kung i Sverige?! Vad gör han då?" Avdelningen Vad svarar man på det? Reklam för Sverige på skattebetalarnas bekostnad?

"När mommo och moffa och fammo och faffa var små för LÄNGE sedan, då fick de bara ett par stickade vantar i julklapp!"
"Jaha, hur vet du det?"
"Det har jag läst i en bok. Tänk dig: ett par stickade vantar bara!" Avdelning Skilda världar och herregud vad synd om dem

"Nä, jag är inte RÄDD för tomten, jag gillar bara inte hans skägg!" Avdelning Kanske den fjärde julen kan vara utan tomtefobi av grandiosa mått

Ja jisses, det är ett mirakel och inget annat att man får gå till jobbet och tala med vuxet folk varje dag!:o)

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA Jag dööör av skratt!!!! :D Underbara barn du har!!
Kram kram /Linda