lördag 11 april 2009

Att bo på landet...

Jag läser jättemånga bloggar som handlar om att bo på landet. Jag har aldrig bott på landet, men jag har ändå en längtan ut. Jag ser väldigt många fördelar med att bo en liten bit ut, men ändå ha nära till stan. Trots det funderar jag mycket kring om jag egentligen är en bo-på-landet-människa. Jag tvivlar och om man sen köper ett hus så har man flyttat i onödan. Min största farhåga är att man får tillbringa mer tid i bilen än hemma när man har tre barn som ska på aktiviteter. Men ändå, att få öppna dörren och känna friden utan en massa trafik och elände... Jojo, visst lockar det!

Att inte kunna cykla till jobb och skola och dagis, utan att vara tvungen att ta bilen, att ha en längre bit till släkt och kompisar... det är bitar som man noga måste tänka igenom. Men samtidigt, att släppa ut barnen på gården, att ha lite djur kanske, i alla fall en hund och en och annan höna väger kanske upp?

Nej, jag vet sannerligen inte vart vi kommer att hamna till slut, men spännande är det!

1 kommentar:

svartanova sa...

Jag följer er med spänning.;) Dessutom är ni ju så coola så ni kommer fixa att bo precis var som helst!