torsdag 26 november 2009

ÅH HÅKAN!

Ja. Det måste erkännas. Jag är kär. Jag har varit det länge. Länge, I tell you. Jag älskar verkligen Håkan Nesser och hans böcker. Jag kan läsa hur många som helst. Grät blod när Van Veeteren var utlästa. Drog igång med Kim Novak osv, och älskade dem också men saknade deckarfeelingen. Som svaret på mina böner uppfann Nesser då Gunnar Barbarotti. TACK HÅKAN! Jag älskar Barbarotti också. Och jag känner nog igen mig när jag är på den ogästvänliga närkeslätten minsann! Lika mycket som att Van Veeteren oåterkalleligen är belgare i mina ögon. ;o)

LÄS GENAST hela serien om Van Veeteren om ni inte gjort det. Fortsätt sedan ögonaböj med Barbarotti: Människa utan hund, En helt annan historia och Berättelse om Herr Roos.

1 kommentar:

svartanova sa...

Haha! Jag har inte läst någon. Men jag hörde att hans senaste, Maskarna på Carmine street är suuuperbra.
Hör den till någon serie, tro??? :)