tisdag 12 juni 2012

Putonghua

Mandarin är inte kul. Inte kul alls. Det är svårt. Det är tråkigt. Boken handlar bara om hur vi ska få tag på våra arbetande män på kontoret, eller hur man säger att de är på tjänsteresa blajdiblaj. Vädret var två letkioner, alltså fyra timmar. Hobbies gick vi igenom supernoggrant, exemplen var både våra egna hobbies och våra mäns. Vafan, är man inte feminist innan blir man ju det av att jobba i den här boken. BLÄÄÄÄÄ! Ingen mer mandarin för mig när den här kursen är slut på tisdag nästa vecka. HURAAAAAA, jag ska banne mig fira med tårta när jag gjort klart det här.

Synd egentligen, för jag har både språkkänsla och intresse, men detta är mer ett jobbigt måste varje tisdag. Enda höjdpunkten är att träffa mina kompisar samtidigt.

så, wo de putonghua shi bu hao och det får den fortsätta att vara!

Inga kommentarer: