torsdag 26 juni 2008

Sugen på Litteralund!


Jag var inne på Lizas sida, Språkmakargatan och hittade där ett anslag för Litteralund. Ooo, vad jag blev sugen! Inte bara för själva föreläsningarna, utan även för att jag bodde där i fem år och inte varit där sedan jag flyttade -98.


En hel del intressanta författare kommer dit, bl.a. Aidan Chambers, vars böcker jag älskat sedan jag var tonåring. Han har bl.a. skrivit böckerna om Adrian Mole, och den senaste jag läste var "Adrian Mole i cappucinoåldern", en fortsättning på böckerna om Adrian, fast i vuxenvärlden. Han skriver med värme och humor och man känner verkligen igen sig samtidigt som man skrattar högt! Han har också skrivit en bok om litteratursamtal som jag läste under utbidlningen. Den heter Böcker inom oss.


Boken som Liza skrivit; "Bloggen möter undervisningsvärlden" ska jag absolut beställa!


Svartanova; ska vi åka? Det är ju fortbildning!

3 kommentarer:

svartanova sa...

Jag följer med!

Maja sa...

Ska vi boka först eller kollar med rektor först?? :o)

svartanova sa...

Hahaha Vad tror du? :) Det drar vi väl av på arbetslaget...;)Skulle gärna ta ledigt för bokmässan i höst också. :)