måndag 17 oktober 2011

Brillor

Min vän Malin är en guldgruva. Hon känner till alla roliga ställen. När hennes föräldrar var här tog hon med sig sin mamma och mig och vi åkte till glasögonmarknaden. Jo, det finns en sån. Det finns också en kameramarknad, en lampmarknad, en gardinmarknad, en konstmarknad osv osv...

Nåväl. Alla som har glasögon i Sverige vet ju hur SVINAKTIGT dyra de är. Det tar också ofta ett bra tag innan man får dem. Och har man väldigt dålig syn, som jag, får man punga ut med åtskilliga tusenlappar för att linserna ska slipas på ett sätt som gör att det inte ser tjockt fult ut.


Väl på glasögonmarknaden fanns en UPPSJÖ optiker och glasögon att välja bland. Jag fastnade för två par och tänkte att det nog dröjer ett par dagar innan jag kan få dem eftersom jag också har brytningsfel på båda ögonen. Men icke. 700 spänn och tjugo minuter senare (vi hann precis äta lunch) så var de klara! So, what do you think?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart! Mina var lite dyrare.....
Marie G

Elisabeth sa...

Lite skillnad mot här hemma.. Sparar för att kunna köpa ETT par nästa år. Det är rätt många tusenlappar som ska ut. Pust