lördag 22 oktober 2011

Svenska klubbens dag

Idag var det Svenska klubbens dag här i Shanghai. Barnen och jag åkte till stan eftersom Benny var på en golfrunda. Utställare som sålde både det ena och det andra (jag köpte ett armband av design Ziz, en svensk tjej som designar smycken) och smygtittade också på Lova Designs härliga sjalar. Nu ångrar jag att jag inte köpte en! Det var massor av trevliga vuxna och barn, såg knappt röken av småttingarna. Mat och terassläge i solen var inte fel så här långt in i oktober. Utsikt mot Kapsylöppnaren hade vi också. Det var dessutom årsmöte och under mötet kom en ballongclown och underhöll barnen. Malte flängde omkring och lekte mest hela tiden, så honom fångade jag inte på bild tyvärr.

En riktigt trevlig dag. :o)

 Ordförande har ordet. Hela styrelsen gjorde ett bra intryck och hade en hel del spännande saker att berätta.



 Alma mumsar melon. :o)



 Ballonger i alla möjliga färger och former. :o)



 Lilla Maja (jag är stora Maja).



 Hugo.



 Viggo och Theo sålde lotter till Imbre.



Över vår bil på vägen hem, vid Hong Qiao Airport.

Inga kommentarer: