söndag 2 oktober 2011

Shanghai fabric market





Jösses, visste inte vad som väntade mig när jag och min vän Malin styrde kosan mot Shanghai fabric market. Men det visste Malin, hehe. Jag skulle beställa lite skjortor till Benny (och det gjorde jag för en hundring styck) men kom också hem med en vinterkappa, två toppar, två pashminasjalar (nja, pashmina och pashmina, men bra kvalitet var det för 35 spänn styck) plus att jag beställde en klänning. På fabric market kan man ta med sig favoriter man har hemma och få kopierade, eller så kan man välja bland bilder och kläder som redan är uppsydda. Jag valde en måttsydd jerseyklänning, som kostade 230 RMB (lika mycket i svenska pengar ungefär). I morgon måndag åker vi och hämtar grejorna vi beställde.


Riktigt rolig shopping. Sen drog jag och Malin vidare till en grekisk restaurang, som ligger nära Hong Mei Lu. Där åt vi god mat och drack ett glas vin. Efter det drog vi vidare till Hong Qiao Pearl Market där vi handlade fina smycken för lite pengar, innan vi svettiga skumpade hemåt i en taxi. Vi kunde konstatera att man blir mycket bortskämd när man får åka XC90 varje dag...

Inga kommentarer: