torsdag 3 januari 2013

Böcker

Slukade Läckbergs Fyrvaktaren, Lapidus Livet Deluxe och lite annat på semestern. Rekommenderas. Jag köpte också Fifty Shades of Grey på flygplatsen i Manila. Plöjer den just nu. Intressant eftersom den är en sådan snackis och legat etta på NY Times Bestsellerlista, men starten är ganska blek tycker jag. Typiska generaliseringar av den karismatiske, snygge, framgångsrike mannen och den fumliga, klumpiga flickan med lite taskigt självförtroende. Jag läser vidare och hoppas på en förändring eftersom den fått så lysande kritik...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fifty shades innehåller alla schabloner du kan tänka dig. Rätt kass faktiskt. Jag får totalbryt på supersnygga bruden som tror att hon är ful och klumpig och aldrig haft en kille...och sen inte fattar när multimiljonären är tokkär i henne...Men, rätt kul ändå. Det är sexet som göret, tro inget annat...

Maja sa...

En annan vän beskrev den som en typisk Harlekin, stämmer kanske. Har inte kommit så långt än, de dricker bara kaffe än så länge, men jag harvar på för att komma till de mer spektakulära delarna av boken, så att säga. :o)