onsdag 23 januari 2013

Förberedelser för kalas och hemflytt

I helgen som gick hade killarna kalas på Planet Laser. Oj, vilket drag! En av killarna kom när det var en en liten stund kvar bara, pga den hemska trafiken. Bättre att ta metro ibland. Viggo delar födelsedag med en australisk god vän, så det var tre killar som firades. Skoj!

Alma och hennes kompis Ebba ska ha kalas på söndag. På Adventure zone Kerry Parkside. Ett jätteroligt lekland med allt man kan tänka sig. Som vanligt när det är västerlänningar inblandade så kostar det skjortan. Men nästa år blir det gympasalskalas för Alma så låt gå för den här gången. :)

Ni som känner mig väl vet att jag helst inte lämnar något åt slumpen och är överdrivet förtjust i listor. Det är därför heller inte förvånande att jag redan skrivit listor som gäller flytten hem och förberedelser för den. Jag vill ogärna står där sista månaden och springa runt som en tok för att hinna köpa det jag vill få med hem och rensa ur det vi ska lämna. Barnens garderober behöver uppdateras lite, de sliter lite på vanliga kläder eftersom de bär uniformen på vardagarna. Min ayi har tre barn i sin hemprovins och det som inte passar dem skänker hon vidare. Det känns gott.

Det som är bra med listor är att man kan stryka det man fått klart och även revidera om man skulle komma på andra tankar. :)

Idag blir det jobba, missade min mahjongträff eftersom jag hade dålig koll på klockan och drog över min lektion med Sonia. Ajajaj. I morgon ska jag till gardinmarknaden med en vän och titta på kuddar.

Det kinesiska nyåret är på väg, barnen går nästa vecka i skolan också och är sedan lediga i två hela veckor. Benny har svårt att vara ledig så vi åker med vänner till Hanzhou ett par dagar och efter nyåret drar jag och barnen till Singapore och hälsar på våra danska vänner innan våra killar ska spela cup. Något att minnas när man sitter och kajkar runt till ishallarna i Västergötland nästa säsong. :)

Thunderbirds har en hemsida också, besök den gärna! http://www.shanghaithunderbirds.com/



Inga kommentarer: