onsdag 16 januari 2013

Mahjong och Svenska skolan

Idag blir det två premiärer; jag ska lära mig mahjong tillsammans med några andra tai tais av varierande nationalitet, plus att det är dags för första lektionen på BISS med Svenska skolan Shanghai.

I måndags hade  jag första lektionen för Svenska skolan på WISS. Min nya grupp är en samling pigga 1-2:or (alltså motsvarande svenska förskoleklassen och ettan). Jag har vikarierat i gruppen förut så jag känner barnen, Alma är en av dem. Det är en riktig utmaning att planera för den här gruppen eftersom jag mest är van vid äldre elever (jag jobbar ju i åk 6-9 hemma i Sv). Som tur är har jag duktiga, erfarna och hjälpsamma kollegor som jag ber om råd! En nyttig och rolig erfarenhet är det i alla fall. :o)

Idag ligger nivåerna för luften på över 300.

Inga kommentarer: