fredag 21 november 2008

Bye bye San Siro, hellooooo Katastroffysik!

I skuggan av San Siro gick snabbt att läsa ut. Den var bra och tänkvärd och handlar mycket om hur Martin Bengtsson upplevde sitt livs kollaps och vägen dit. Fostran inom fotbollen, men också hans egen drivkraft på gränsen till det maniska, sporrar honom vidare hela tiden, tills han en dag inte orkar mer. LÄS DEN!

Marisha Pessls bok började jag i vid tre inatt då jag vaknade när M var kissnödig. Som vanligt när jag är inne i extra tunga jobbfaser har jag svårt att somna om. Jag läste ut San Siro och gav mig på Katastroffysiken, som jag i blindo famlade efter i min nyligen färgkoordinerade bokhylla. Jag ÄLSKAR DEN! Jag kunde inte släppa den så jag läste såklart alldeles för länge och när jag precis släckt lampan och sedan skulle slumra så ringde klockan och det var dags att gå upp!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Äntligen får du läsa den!!! :)Då kan man läsa hur länge man vill! Härligt!

Maja sa...

Jag ser verkligen fram emot att få njuuuuta av den! Tur att den är tjock, då räcker den längre!;o)