tisdag 18 november 2008

Hur inspirerande är det...

... att veta att efter man lagt barnen väntar MINST två timmars spanskaplugg? Inte alls! Även om det är roligt börjar jag nu tvivla på mina studietekniska förmågor, något som man tycker att man borde vara proffs på när man undervisar högstadieelever. Jag får bara inte in de olika tempusen i skallen. Det är framför allt två som jag inte förstår mig på. Nu provar jag Svartanovas taktik och lägger till lite HETS i det hela (hon HETSvirkar, och jag HETSläste ut Nudelbagaren osv. osv.). Sedan väntar en djup analys av vad jag behöver göra för att det ska fastna!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Ja, börja du med lite hets, för att komma igång. Jag håller tummarna och hetsar ivrigt på dig. Du är SÅ duktig som orkar plugga samtidigt som du jobbar. Jag har ju också önskemål ditåt, men vet inte om jag kommer klara det lika bra som du...

Maja sa...

Svartanova: Det fixar du! Jag suger åt mig berömmet, TACK kära du! :o)