söndag 16 november 2008

Musik för själen!


Igår var jag och B på storbands- och körkonsert. Det var soul och gospel som var temat. WOW! När livemusik är riktigt bra så får man verkligen en kick och jag gillar körmusik, det är så mäktigt. Storbandet gick inte av för hackor heller!

Det var flera bra solister, bl.a. Svartanova, men också Rebecca Malmborg, som rev av I go To The Rock så det rös i kroppen! Här hittar du smakprov från hennes nysläppta skiva och mer info om henne!

Musiken är verkligen en lisa för själen och man kan inte annat än må bra efter en sådan här kväll!

Idag väntar mer spanskaplugg, men jag är även sugen på sporttemaboken: I skuggan av San Siro av Martin Bengtsson. Den verkar spännande, jag har bara precis börjat och huvudpersonen har vaknat upp på psyket. Den handlar om hur fotbollssverige fostrar sina blivande proffs, men också om hur drömmen om framgång kan leda till omänsklig press och misslyckanden.

3 kommentarer:

svartanova sa...

Tack för att ni kom, jag tycker också att det blev en mäktig konsert som jag kommer att leva på länge. :)

Lycka till med bokläsningen - jag ska också försöka läsa lite intensivare idag. ;)

svartanova sa...

...och du - tack för kommentaren hos mig, men jag skulle snarare påstå att det är du som är fantastiskt duktig med ditt bloggande. En del kan verkligen språka på ett underhållande sätt. Jag är såååå glad att jag hetsade igång dig till detta! ;) ;)

Maja sa...

Hihi, allt vi behöver är lite HETS i våra liv! Det blir ju så bra då: HETSvirkning, HETSläsning, HETSblogging...:o)