måndag 10 november 2008

Måndag i mitt liv...


Nej, det är inte många som kanske kommer ihåg den gamla tristlåten från Melodifestivalen anno 1900-kallt-nånting, men jag gör det. Jag brukar tänka på den när tråkmåndagarna infinner sig i mitt liv.

Idag är en riktig tråkmåndag: storm så hela frillan blåste åt h**vete, regnade vertikalt dessutom så man blev RIKTIGT blöt när man vågade ut snoken utanför dörren, tre sjövilda ungar som inte blivit ett dugg lugnare av en hel dag på förskolan och en man som jobbar SENT... Och som kronan på verket, grädden på moset, löken på laxen, ja ni fattar: makaroner och falukorv.

Jag vill ha glitter och glamour! Jag vill ha höstsol, klara färger och hög luft och gnistrande kyla! Jag vill ha barn som kan tala i en normal ton och inte skrika, som inte slår varandra halvt ihjäl och som kan gå dit de vill istället för att springa! Jag vill ha en man som står med kaffebrickan klar när man för en gångs skull hämtar tidigt! Jag vill FRAMFÖR ALLT INTE HA MAKARONER OCH FALUKORV OCH EKOLOGISK MELLANMJÖLK! JAG VILL HA HUMMER, FORELLROM OCH CHAMPAGNE! ÄKTA CHAMPAGNE!

Snälla småbarnsmorsagudarna, snälla hårtarbetandemorsagudarna, ge en stackars mor lite glans i vardagen och en måndag utan tristess!

Om inte det går kan jag nöja mig med drömhuset! :o)

3 kommentarer:

svartanova sa...

Vi ätar oftast hummer och champagne, därför tycker vi att det är lyx med makaroner (helst stuvade) och farlig korv. ;)

svartanova sa...

och jo, jag minns låten. Kan nog nästan texten. :)

Maja sa...

HAHA! Farlig korv ska det va! Visst är låten farligt trist också?!