fredag 5 september 2008

Den ultimata lyxen



Idag är jag hemma från jobbet, som vanligt, för att plugga. Det innebär inte bara att jag får en helt ostörd dag att göra undan mina läxor i spanskan (som rev igång i en jädra tempo igår kväll). Det innebär att jag också en god stund kan vältra mig i den utlimata lyxen; en härlig frukost med tidning och fyrans morgon-tv. När B och barnen åkt tänder jag värmeljus, kokar te och gör i ordning smörgås och yoghurt och flingor. Sedan njuuuuuter jag en stund. Det mår man gott av! Sedan är det bara att sätta igång och plugga.

När man ändå måste hämta extraövningarna och studieplan på högskolans DUP kan man ju också passa på att skriva någon rad... :o)

Imorgon bär det av till Turkiet! Vi ska lata oss vid vackra Medelhavet. (Sedan kan vi komma hem och ta hösten med allt vad det innebär.) Därför blir det bloggpaus. Ha en skön vecka!

3 kommentarer:

svartanova sa...

Man bara ääälskar långa frukostar.

Ha en underbar vecka!

Anonym sa...

Hoppas ni får en finfin semester! :)

Maja sa...

Svartanova: Ja, det är verkligen underbart!

Emm: Tackartackar! Ha en skön vecka du med!