lördag 6 september 2008

Födelsedagsbarn



Min man tjatar hela året om att han är nio månader yngre än jag. Han tar upp det vid de mest osannolika tillfällen. Jag tror att han är avis för att jag är äldre och därmed visare. :o) Nåväl, efter en tid så tyckte jag nog att det var dags att sätta punkt för diskussionen. När han menande blinkade och sa att han minsann inte var trettio än (ja, jag hade en liten kris när jag skulle fylla trettio, när jag satt i en småstad med vovve, volvo och TVILLINGAR), så sa jag att det var ju synd att han var man för kvinnor åldras ju med värdighet, som årgångsvin.

Det funkade inte för vi skämtar fortfarande om det! :o)

Idag fyller han i alla fall år, den gode mannen, och enligt vår egen lilla tradition är det frukost på sängen och sång som gäller.

Sen bär det av en sväng till ICA för att handla lite innan det är dags att ge sig av till sydligare breddgrader.

A: om du läser detta, så GRATTIS i efterskott! Kram!

Inga kommentarer: