söndag 14 september 2008

Ullared? I Turkiet? JAJJEMÄN!


Been there, done that. Jag tycker att det saknas ord för att beskriva vad skylten egentligen innebär. Det är bortom allt vett och sans på något vis. I et exotiskt land låååångt borta, nästan mer Asien än Europa, finns det en markand för att locka turister till sig genom att hänga upp en skylt och tala om att man minsann är det turkiska Ullared. Det är dessutom så att innehavaren och några av de som jobbar där talar svenska så bra att det är löjligt.

Jag och min svägerska och några andra ur sällskapet var där. Han blev nog himla glad över att vi hittat dit eftersom min svägerska inte förnekade sig sin vana att shoppa sig halvt ihjäl när hon kommer in i en affär. Gott kallt äppelte fick vi som väntade efter shoppingen.


Det var en kul affär, men jag gillade den stora marknaden i Manavgat bättre. Vi prutade till ett bra pris på taxiresan, så bra att chauffören åkte jättelugnt för att hitta fler passagerare. Det var två äldre fransyskor, så då fick man damma av sin franska också, vilket var kul! Sedan fortsatte prutandet genom hela marknaden. Det var lite svårt i början, men som tur var hade jag med mig PRUTARDROTTNINGARNA K och S, som visa av erfarenheter lärde mig hur man gör. Oj, vad kul det var och några riktiga fynd fick följa med hem.

Inget piggar upp som lite shopping. Tyvärr hittade jag inte en endaste liten Mulberry-kopia, som jag i ett ögonblick av snålhet/ekonomisk mognad tänkte att jag skulle köpa istället för den riktiga, för mina ihopsparade slantar.

1 kommentar:

svartanova sa...

Det finns nog en mening med allt...