lördag 3 januari 2009

Hejdå 2008, hej hej 2009

Hej då mjölktänderna, hej hej vuxentänderna!
Hejdå lilla lugna A, hej hej viljestarka jag-vill-bestämma-allt-och-om-jag-inte-får-som-jag-vill-blir-jag-galen A!
Hej då George W Bush, hej hej Barack Obama (som svär presidenteden den 20 januari)!
Hej då att vara 34, hej hej att vara 35! (Herregud vad vuxet det känns!)
Hej då underbara läsupplevelser, hej hej nya outforskade böcker!
Hej då femåringarna M och V, hej hej sexåringarna som ska börja förskoleklass! (GULP, vart tog mina små blöjbebbar vägen som gick här och tultade häromdagen?)
Hej då lilla treåringen A, hej hej fyraåringen A som växer så det knakar!
Hej då hockeyträningen på svinkalla uterinken, hej hej hockeyträningen, fortfarande på svinkalla uterinken!
Hej då kära jobbet, hej hej samma kära jobb fast med delvis nya spännande uppgifter!
Hej då hinner-inte-träna-för-jag-har-en-miljon-barn-och-jobbar-och-pluggar-och-har-en-man-som-jobbar-mycket, hej hej friskis-och-svettis!
Hejdå lägenheten, hej hej ett hus med stor trädgård och plats för fyra sovrum, gärna lagom till sommarlovet, tack!
Hej då gröna backarna i utförsåkningen, hej hej blåa, och kanske röda, så man hänger med sexåringarna!

Gott nytt 2009!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Du har mycket att se fram emot!
Hoppas att du får ett härligt år!

Maja sa...

Detsamma önskar jag dig!:o)