torsdag 8 januari 2009

TJOHOOOOO! Snart dax för Melodifestival!


En gång i tiden, då när Melodifestivalen var en kväll plus en stor Eurovisionfinal, startade jag en tacotradition. Då skulle det vara tacos dessa två kvällar. Nu är det lite jobbigt att äta tacos åttioelva lördagar i rad, men om inget annat är inplanerat så är det självklart Melodifestivalen som gäller varje lördag. Mannen är inte lika road, men jag genomlider ju både spännande och mer ospännande MoDo-matcher heeeela långa säsongen, så han har inget att komma med när det gäller detta...

Till min stora förvåning och förtjusning såg jag på Aftonbladets nättidning att de gamla åttiotalsidolerna/systrarna Lili och Sussie skulle göra stor comeback i Melodifestivalen. Alla som var någorlunda unga i slutet av åttiotalet minns väl "Oh mama" med flera slagdängor. Ska bli vekrligt kul att se dem så här tjugo år senare!

Iag har eftermiddagen efter arbetet ägnats åt presens konjunktiv och indikativ, varav konjunktiven var något jag inte ens visste att jag behövde, men tydligen är kursledaren och övriga på Högskolan i Halmstad av en annan uppfattning! :o)

Klart slut varulvstjut!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Du får längta efter de åttioelva lördagarna när det är över. :)

Maja sa...

Japp! :o)