lördag 21 februari 2009

Den hemlige kocken

Den hemlige kocken köpte jag som motvikt till Ängeln i Groznyj. Vet inte riktigt hur jag tänkte mer än att jag och mannen i mitt liv diskuterat mat utan tillsatser och vad som är i maten egentligen... Nu när jag bläddrar lite i den inser jag ju att också den är fokuserad på elände, men på ett mer lätthanterligt plan! Ser fram emot att få lära mig mer om vad det är för skit de vill att vi stoppar i oss!

Författaren Mats-Eric Nilsson har även skrivit en uppföljare, som heter Äkta vara.
För dig som vill veta mer, gå in på www.hemligekocken.se och titta forumet,där finns också länkar till fler sidor som behandlar ämnet "ren" mat.

Helgens sisyfos-uppgift: att få killarna M och V att städa sitt rum. Ordentligt. På riktigt. Speciellt skrivbordet som är belamrat med allehanda bra-att-ha-grejor... Tålamod, tålamod...

3 kommentarer:

svartanova sa...

Hemlige kocken är givande. Allt till en rimlig mängd förstås. Fast jag mår bra av att vara medveten. Det taggar oss att försöka äta äkta mat.

Lycka till med städningen! Själv har jag åkt på sjukdom. Klarade mig länge, men nu gick det inte längre. Jag låter som Bonnie Tyler, kan inte säga "N" och kan inte vrida ögonen.

Ha en trevlig kväll!

Maja sa...

Men fy för den lede vad mycket skit det är i t.ex. glass och annat. Idag hade vi Pågens gifflar till eftermiddagskaffet och när jag kollade innehållet så SURPRISE! Inte en gnutta kanel så långt ögat når, trots att de heter kanelgifflar! BLÄ! Nä, nu blir det upprensning och att kolla ordentligt på förpackningarna!

Ha en skön melodifestivalkväll!

Maja sa...

ÅH! Glömde: KRYA PÅ DIG!!