söndag 15 februari 2009

Vad läsa?

Så många böcker, så lite tid... Vet inte riktigt vad jag är sugen på, jag har flera böcker som står i hyllan och väntar på att bli lästa. Jag är inte säker men tror att mitt nästa projekt får bli pocketlotteriets Åsne Seierstad Ängeln i Groznyj. Jag har medvetet låtit den ligga för jag tror att den kommer att vara hemsk. Fascinerande men hemsk. Jag valde den därför att jag gärna skulle vilja fördjupa mig mer i konflikten i Tjetjenien och Seierstad är en erkänt duktig journalist. I boken har hon återvänt till Tjetjenien för att ta reda på och skildra vad som hänt sedan hennes senaste besök. Som vanligt tror jag att jag kommer att lipa ihjäl mig!

Andra böcker som väntar är Molly Moon och Rysk dagbok...

2 kommentarer:

svartanova sa...

Det gäller att välja rätt bok för stunden... Ska bli roligt att se vad du väljer. Jag ser att det bara är 17 dagar till nästa lotteri, så jag får nog också börja i min strax...

Maja sa...

Jag tog pocketlotteriets bok!;o)