fredag 27 februari 2009

Pocketlotteriet


Nästa veckas värdinna för pocketlotteriet, kollegan J valde tema snö, kyla och is. HJÄLP vad svårt tänkte jag... Men Bokus kan man alltid lita på! Där hittade jag nämligen dessa tre:

Sigge Eklunds Det är 1988 och har just börjat snöa. Han har fått bra kritik och boken verkar också riktigt bra!

Hans Gunnarssons En jävla vinter. Om en eländig vinter i en eländig småstad. Verkar också himla bra!

Catharine Hartleys Till både polerna (utan skägg). Storstadskvinnan som får nog och ger sig ut på ett äventyr som alla trodde skulle misslyckas. Den tilltalar mig och även om jag kanske tar med den till pocketlotteriet så kommer jag definitivt läsa den!

Är det någon som läst någon av dessa? Vad tyckte ni i så fall?

2 kommentarer:

svartanova sa...

Ser onekligen intressant ut... Egentligen borde det vara vårtema snart!

Maja sa...

Kanske nästa gång eller ska vi se en film som avslutning? Kärlekstema och deckartema är ju andra tänkbara inriktningar, hehe...