tisdag 16 augusti 2011

Premiär...

... för IKEA. Kul, men trångt som attan.

... för att laga mat på gasspis. Läskigt, men trevligt.

... för att upptäcka att allt som är vitt i en burk i kryddhyllan i affären inte är salt. Utan MEAT TENDERIZER, alltså en miljon skumma grejor malda till mjöl som ska få mindre mört kött att bli supermört. BLÄ!

... för att kolla hur den lilla vårdcentralen på området funkar eftersom den ene sonen simmade in i bassängkanten med huvudet före och slog upp ett jack i huvudet. Vården var utmärkt. (Ni som läser detta och ev. träffar oss eller pratar i telefonen får INTE låtsas om att ni vet detta eftersom sonen tyckte det kändes lite kymigt.)

... för att knyta nya bekantskaper, med mammor och barn som bor i området. Trevligt. :o)

... för att gå och lägga sig dagen före terminsstart utan förväntan inför ett nytt läsårs början. Mitt arbete och mina arbetskamrater fattas mig. :o(

... för att gå och lägga sig dagen före terminsstart och inse att dagarna då man gjorde vad man vill är slut för denna gång. För mig kommer många många fler. :o)

3 kommentarer:

Maja Hessle sa...

De låter ruskigt spännande höredudu, du har i denna stund fått en trogen läsare till din blogg :D Kram!!!! // Maja

Maja sa...

Hej Maja! Kul att du tittade in! :o)

svartanova sa...

Blä och hulk låter meat tenderizer.

Kändes konstigt för mig också att inte vara med på skolstart, fast jag har bestämt mig för att sluta sakna (som jag gjort ett tag)och bara njuta av här och nu. :))
Ha det allra bäst!
KRAM