torsdag 25 augusti 2011

Skoluniform




Imorgon är det sk orientation day på skolan. DÅ åker vi dit hela familjen för att bekanta oss med klasskompisar, lärare, föräldrar och skolan. Barnen är väldigt förväntansfulla och spända. Det som nästan känns mest spännande av allt är att de ska åka skolbuss från och med måndag. Benny och jag åker med båda två på måndag, men sen blir det nog bara jag om det behövs mer stöttning.

Igår var vi och plockade upp skoluniformerna. Det var väldigt spännande. Det är två uppsättningar sommaruniform och en idrottsuniform. På tröjorna finns WISS-emblemet brodetart, på t-shirten till idrotten är det tryckt kring midjan. Jättefina kläder och ganska casual. På fötterna har jag förstått att man kan ha i stort sett vad man vill, men ska dubbelkolla imorgon.

Vattenflaska och snacklåda ska inhandlas. Det är viktigt att man dricker mycket i det här klimatet, speciellt om man ska orka jobba en hel dag i skolan också.

Vad tycker ni om skoluniform?

6 kommentarer:

svartanova sa...

Hmm. Vet inte vad jag tycker. De är väldigt fina i alla fall, väldigt osvenskt att det är tillhörande keps och det gillar jag. Minus är väl personligheten och möjligheten att uttrycka sig via kläderna och plus att alla på något sätt får samma status och att personligheten får möjlighet att visa sig på andra sätt. Ska bli jättespännande med era erfarenheter!
Kram

elisabeth sa...

Ni slipper välja kläder på morgonen vilket kan spara tid men lite tråkigt med samma kläder varje dag. Dom ser inte ut att lida iallafall och det är ju huvudsaken. Lycka till

Maja Hessle sa...

Skönt att slippa välja kläder på morgonen, 90% av gångerna är det anledningen att jag kommer sent men så är jag ju ett antal år äldre också... :P

Nettan sa...

Skönt Vet inte hur ni har det Maja men jag skulle tycka att det vore guld värt att slippa klädtjafset varje morgon (i varje fall med dottern min). Dina barn är otroligt fina i sina uniformer

Kram & ha en fin helg!

Nettan

Maja sa...

Håller med er: jätteskönt att slippa klädtjafset. :o)

Svartanova, du har en poäng med att uttrycka sig genom sina kläder.

Maja sa...

Maja, hahaha, hmmm... Ja du är ju lite äldre. Fast ibland kan ju vi vuxna ha lite samma problem. :o)