torsdag 2 oktober 2008

Ur askan i elden

Medan förra veckans fokus var bajs (avföringsprover och kontroll så att Malte bajsade ut enkronan han lyckades svälja) har familjen K denna vecka fått påhälsning av löss. Men ÅÅÅÅÅÅ! Kan det ALDRIG få vvara NOG?? Istället för en skön eftermiddag med barnen har mannen fått lussanera den ene sonen samt luskamma övriga barnaskaran. Skägget fick han raka av sig i en rasande fart eftersom han tyckte att det helt plötsligt började klia. Nu sitter vi här i arbetsrummet och det kliar i min hårbotten också.

Klart slut varulvstjut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad segt! Jag blir ju själv smått hysterisk när jag hör någon andas om att det är löss på gång på skolan samtidigt som jag mycket pedagogiskt förklarar för eleverna att de inte ska stressa upp sig! Här kommer an kramhälsning på avstånd! Skönt för mig:)

Maja sa...

Har NOGA gått igenom hela familjen igen plus mig själv, men inte hittat nåt. Det är ju SÅ ÄCKLIGT att man inte vet vart man ska ta vägen. Tackar för avståndskramen! :o)