fredag 29 augusti 2008

Fjällvandring



Om tre veckor bär det av till fjällen med niorna. Vi ska vandra. Det ska bli riktigt kul! En sak som jag också ser fram emot är att INTE få skavsår, blåsor och fötter som inte blir sig lika på tre veckor. Jag har nämligen köpt SEGER-sockar. Bilden är förskräckligt suddig, men ser ni vad de lovar på baksidan? Här ska testas sockar in real life. Jisses, tror ni SEGER-sock-företaget kommer att få höra från mig om de inte håller vad de lovar? JAJJEMÄN!

Jag kunde knappt få på mig ett par uttöjda ballerinor till studentkalaset efter förra vandringen. Jag hade tagit fram snygga klackskor. Fötterna hånskrattade mig rakt upp i ansiktet. Jag fick trä på mig platta gamla sköna skor. Jag drog gränsen vid mina illrosa foppaskor. Ber till fot-och-sko-gudarna varje kväll att skona mina fötter den här gången.

2 kommentarer:

svartanova sa...

Det ska vi hålla tummarna för! jag menar, det vore ju synd om du kom hem och förstörde dina "automatiskt-slipade och mjuka, fina -av-att-flyta-runt-i-havet-fötter" :) :)

Maja sa...

Ja herregud, så kan vi INTE ha det! :o)