torsdag 14 augusti 2008

Koll på läget?

När man jobbat inom skolvärlden några år upptäcker man snart att en sak som nästan alla lärare har gemensamt är att man vill ha koll på läget. Kanske har det att göra med att man hanterar väldigt mycket information varje dag. Eller att man jobbar med oförutsägbara människor (tonåringar) hela dagarna. Jag vet inte. Men jag gillar också koll på läget. Jag vill ha det och det känns inte bra när för mycket hänger i luften samtidigt.

Därför var det med stor tillfredsställelse jag gick till jobbet idag och kunde konstatera att jag har det! Koll på läget! Underbart! :o)

Ieftermiddag blir det spruta. Inte kul. Men jag överlever nog.

3 kommentarer:

svartanova sa...

Tur att någon i arbetslaget har koll. :)

Maja sa...

Haha! Lagom till skolstarten kanske den har försvunnit! :o)

Anonym sa...

Hej Maja!

Tack för hälsning!

Vad kul att du länkat till mig, känner mig hedrad!

Vad skönta tt du har koll på läget!
Har alltid undrat hur det känns, fniss?

Ha en underbar helg!

Kram Bodil.