lördag 9 augusti 2008

Shoppingnirvana


Inte bara var vi på Ekehagens forntidsby, där jag och min kollega och vän P suktade efter flintastenar och våra respektive undrade vad det är som är så magiskt med dem, utan vi åkte vidare. Till Gällsta. Shoppingnirvana. Tack alla shoppinggudar! Tyvärr hade vi sex barn med oss, så det var lite tajt att försöka få något shoppat. Man ställer sig inte precis i kön till provrummet med femtioelva plagg när man har barn som hänger, klänger och leker över hela Lager 157. M drack t.ex tolv glas vatten i ett obevakat ögonblick. På vägen hem fick vi stanna fem gånger för att han skulle kissa. I ösregn. MEN: We will be back. Utan kids.

När vi kom hem blev det pizza och Jönssonligan! Högkvalitativt fredagsmys med andra ord. Med betoning på MYS. Fredagsmys är så MYSIGT! Ännu mysigare blir det sedan, när man jobbar, då är fredagen veckans bästa dag, när man har hela helgen framför sig.

3 kommentarer:

svartanova sa...

Har faktiskt aldrig kommit iväg till Gällsta. Och på din beskrivning ska jag nog hålla mig därifrån, om jag ska kunna spara lite till mina större projekt :) Som alltid ;)

Anonym sa...

Hej Maja. Tack för din kommentar hos mig. Självklart får du länka. Ser att du redan gjort det. :) Jag blir superduper glad om du vill ändra till Emms läsdagbok också. Min blogg har bytt namn för att inte bli ihopblandad med en annan Läsdagbokenblogg.

Maja sa...

Svartanova: HÅLL DIG BORTA FRÅN GÄLLSTA! :o) Nä, vet du, det är så himla snygga och billiga kläder; jeansen är halva priset osv osv. Fråga A.S :o)

Emm: Självklart ska jag ändra till Emms läsdagbok! Hur går det med flytten??