onsdag 27 augusti 2008

Klippa och klistra i den virtuella verkligheten


Hej och hå vilken tid det tar med alla finesser här på bloggen. Nu har jag precis lagt ner cira 60 minuter på att byta räknare för antalet besök på bloggen. En hel vetenskap. Jag tillhör den typen som helst vill att det ska finnas en enkel knapp att trycka på så att olika saker ska hända, men som ni vet funkar det ju inte så i den verkligt overkliga cybervärlden. Det är faktiskt så att man efter en arbetsdag, ett besök i mataffären och tvättstugan, mat och natta-barn, kan bränna en säkring eller två. I det tysta. Barnen håller ju för guds skull på att somna!

På jobbet har jag dessutom klippt och klistart i ett par excel-filer som mina duktiga kollegor knåpat ihop. Jag var ensam i klassrummet som tur var för det var inget annat än ren och skär franska av värsta sort som for ur mig i strida strömmar. Sedan gav jag upp. WORD är min grej. Word kan jag. (Inte som min klassföreståndarkompis mattefröken M som trollar med word, men ändå). Alltså fixade och trixade jag lite med det istället. Hoppas kollegorna förlåter mig, för jag tror att jag sabbat deras fina excel på vägen till worddokumentet. Nu återstår bara lite finputsning så är det klappat och klart! Jag vet vad jag har att göra på planeringstiden imorgon... :o)

2 kommentarer:

svartanova sa...

Haha! Jag är också usel på Excel.

Maja sa...

Jag fattar inte grejen med ecxel. Det är helt onödigt. Man kan ju göra tabeller i word! Aj lav word! :o)