onsdag 13 augusti 2008

Mamma Mia, i sexdubbel bemärkelse

MAMMA MIA! Filmen var jättebra! JÄTTEBRA, I tell you! Jag gillar feelgoodfilmer!

MAMMA MIA! Två skälvande dagar kvar av semestern. Egentligen bara en för jag ska smyga iväg till jobbet imorgon. En liten sväng.

MAMMA MIA! Åkte med svärmor och tre barn upp till mormor och morfar igår. Fattar ni hur många mil det är? Fattar ni hur många trutar det var som babblade? Fattar ni att mina stackars två öron var blossande röda efter sammanlagt fyra timmar i bilen?

MAMMA MIA! Imorgon ska jag ta spruta. Jag har sprutfobi. Också. Men jag måste. Jag vill helst inte få hepatit på semestern. Men sprutor... När jag födde barn kändes det DJUPT orättvist att det inte bara var att föda, utan att det var nålar inblandade. Det var alltså mina tankar INNAN jag hade krystat fram två bebbar inom loppet av 30 minuter.

MAMMA MIA! Det måste vara något fel på mig för trots att jag gillar Arne Dahls Misterioso går den så seeeeegt! Överväger att lämna den ett tag och istället ge mig i kast med Joyce Carol Oates BLONDE.

MAMMA MIA! Hur kan tre ungar bli SÅ SKITIGA varje dag? Och hur många maskiner tvätt kan en förälder tvätta utan att förlora förståndet? I mitt nästa liv ska jag ha städ-och tvätthjälp.

1 kommentar:

Sara sa...

Hihi, många Mamma Mior blir det ;) Ge inte upp på Arne Dahl! Den första boken är visserligen den svagaste, men sen blir det bara bättre och bättre. Hoppas du får det härligt de sista semesterdagarna!