fredag 8 augusti 2008

Morgonbabbel

Jag vaknade tidigt idag. Sitter med kaffet framför datorn. Så skönt att vara ensam, först uppe och hinna vakna innan dagen tar sin början.

Igår var vi hos vänner som bor i en prästgård på landet utanför Skövde. Varje gång jag kommer dit och till P o P, som också bor på landet, så tror jag att jag vill bo så. Jag har aldrig bott på landet och är mörkrädd. Talar emot. Jag gillar att ha nära till stan och mataffären. Talar emot. Men ändå.

Jag är helt förkrossad över att Morden i Midsomer är slut. Så även Sommar med Ernst. Suck!

Jag ska börja jobba om exakt en vecka idag. Det innebär alltid ångest, även om jag tycker det är skönt att komma i vardagslunken igen efter semestern. Jag tror att ångesten beror på att jag VET att jag inte kan välja att gå upp, utan att jag måste. Dessutom har våra änglar till barn haft FANTASTISKA sovvanor denna sommar; vi har inte gått upp före åtta halv nio en enda dag. Då är klockan sex ett STORT steg tillbaka...:o)

Jag gillar att jobba och jag vet att det känns kul när jag väl kommer dit såhär efter semestern för att starta höstterminen. Men ändå; sommarlov är inte dumt!

Såg att småföretagare fifflar mest med skatten. Nähä? Vilken chock. Någon person anställd i någon riksorganisation för dessa menade att regelverket är så krångligt. Ja, det kan jag förstå. Absolut. Och jag vet att många småföretagare sliter häcken av sig och har sämre villkor med många saker som vi tar för givna. Men det finns också många som fifflar och lurar och inte gör rätt för sig. Villkoren för småföretagare borde förbättras så kanske vi blev av med problemet?!

Läste ni om sexåringen i Skurup (utanför Lund)som åkte av pappans moped när de körde runt på gården? De hade inte hjälm någon av dem. Pojken dog av sina skallskador, och pappa ska åtalas. Vilken hemsk händelse! Alla blir nog berörda av en sådan sak; de är så onödigt att det ska behöva hända. Hönsmamman tittar fram igen och dubbelkollar att alla hjälmar är som de ska.

Jag håller på i Arne Dahls Misterioso och jag gillar den. Den är underfundig och vass i språket!

Smuts lämnade mig inte oberörd.

Idag ska vi kanske göra ett nytt försök med Ekehagen med vännerna. Om det inte funkar ska jag tvinga min man att åka till IKEA. Det krävs en hel del övertalning för det, kan jag säga. :o) Det är verkligen en jobbig kombination hos oss. Jag ÄLSKAR IKEA och kan gå där i timtal, medan mannen avskyr det och lider varje gång han sätter sin fot där. När vi kulle köpa växasäng till lilla A ville jag titta lite, som man ska när man är där, men han gick raka spåret till barnavdelningen, kollade numret och gick och hämtade den och tyckte att vi var klara. HERREGUD! SÅ kan man väl inte bete sig på IKEA. IKEA! Ni förstår ju själva hur jag har det! :o) Därför är det en föjd att åka med vännen S, senast lyckades vi handla för åtskilliga tusingar och knö in allt i bilen tillsammans med en bebis och en barnvagn också. Det var grejor överallt. Då hade mannen blivit ill-stressad, hehe.
Så blir det när man får shoppa i lugn och ro...:o)Då hade mannen blivit ill-stressad, hehe.

Var på rean på Polarn o pyret igår. Hade ingen plånbok, men mannen satt i bilen med barna. SMIDIGT! Han fick såklart gå in och hala upp plånboken. Jag skulle egentligen bara ha en baddräkt till lilla A, men det går ju inte att gå in där och bara komma ut med det.

Sådär, nu är hela familjen vaken. Dags att rulla igång Aktieolaget Frukostborsta tändernaochkläpåsig.

Inga kommentarer: