tisdag 19 augusti 2008

Quick stuff

1. Det är helt galet mycket att göra på jobbet innan terminen sparkar igång ordentligt! Och då menar jag GALET mycket!

2. Misterioso var bra!

3. Jag började på Joyce Carol Oates BLONDE häromnatten när jag inte kunde sova. Den är helt suverän! Det är spännande att upptäcka nya författare, lite som att resa till ett nytt ställe första gången...

4. Imorgon ska jag hämta bokpaket från Bokus. Det är alltid lite julafton!

5. Har fortfarande inte lagt vantarna på en Mulberry. Kollegan A suktade efter den i Gbg på lovet men kunde inte bestämma sig. Hon kom därför ut därifrån utan. Helt rätt. En sådan investering måste man tänka igenom noga. NOGA, I tell you.

6. Turkietresan närmar sig med stormsteg! JIPPI!

7. Klart slut varulvstjut. (Bevingade ord av Bert, tror jag det var. En av författarna jobbade i kvarterets Konsum när jag var liten. Sen blev han författare, men för mig är han fortfarande lite Anders på Konsum.)

2 kommentarer:

svartanova sa...

Skönt att du gillade Misterioso. Ska nog också försöka läsa några av Oates. Helt plötsligt känns det som om lästiden snörptes åt rejält... :)

Jag funderar på att börja åka buss för att hinna med läsning till och från jobbet. Men då får jag ju å andra sidan inte cykla. Och jag gillar inte ljudböcker. Dilemma. Jag får dela upp veckan i buss/läsdagar och cykel/svettdagar. :) Och du hinner ju inte ens ta upp boken innan du är hemma. Då återstår sena nätter. :)

Anonym sa...

Hej Maja!
Kul att du tittar in hos mig när du hinner. Jag vill gärna läsa, har tre böcker liggandes på mitt nattduksbord men varje kväll stupar jag i säng och orkar knappt släcka lampan så jag vet inte när det ska bli av, hi hi.
ha det gott!
Kram Bodil.