lördag 19 juli 2008

Allsång!


Jisses vilken kväll vi hade igår! Min svägerska P hade ordnat en liten bussresa till Skövde. Där var det mat, dryck och allsång på trevliga Husaren. Jädrar vilket drag! Vi är hesa idag. Bandet var helt suveränt bra och tjejen som sjöng hade en helt otrolig röst!

Mest drag av alla var det i min svägerska. Herregudihimlen vad mycket party det var i den kroppen igår. Hon inte bara sjöng av hjärtans lust; hon var till och med uppe på scenen och eldade igång gänget från vår stad mot Skövde, haha. Sen körde hon Ledins "Sommaren är kort" så det bara rungade om det. I en återtagen tonårsrevolt var hon dessutom ute och busade med en YES-flaska tillsammans med sin numera vuxne son.

Till slut bar det av hemåt igen, och jag kan bara konstatera att jag vid det laget borde ha druckit bra mycket mer än ett glas vin och en breezer för att till fullo uppskatta folksamlingen, glaskrosset och allsången i den hyrda bussen på vägen tillbaka...Hehe, hon var den enda som var igång när bussen landade på torget vid två. (Kan bero på whiskykorkarna hon sög i sig i bussen hem, för att kunna sjunga med på ett rikigt sätt i bussen.)
:o)

Väl hemma löste vi av mannens systerson och flickvän som varit barnvakt. (TACK!)Deras lilla H fick sova kvar, och hon var pigg som en mört vid halv sju! Då hade vi sovit cirka tre och en halv timme. Jag=inte pigg. Nu heller.

TACK för en helskön kväll! (Ja, jag använder SKÖN ibland, men tycker att lagom är bäst, till skillnad från allas vår Ernst, för han tycker ju verkligen att allting är SKÖÖÖÖÖÖNT!)

Ikväll bär det av till min gamla hemstad och tjejmiddag med hottisarna ni vet, vi som lyckats få tio barn tillsammans! Det ska bli kul!

1 kommentar:

svartanova sa...

Vad supertrevligt det lät!

HA en trevlig resa!