onsdag 9 juli 2008

Snabba cash går... inte så snabbt

Nja, jag vet inte riktigt om Snabba cash är "my cup of tea". Den är bra men den är så himl tuff och rå. Språket är varierat; när Lapidus skriver repliker och tankar till karaktärerna i vad han kallar "juggemaffian" är det korthugget, ofullständiga meningar och bruten svenska. Ungefär som Jonas Hassen Khemiri skriver, fast jag tycker inte Lapidus riktigt kommer undan med det. När han porträtterar Stureplansgräddan är språket ett helt annat. Välartikulerat, glassigt, med en ton av snobberi.

Blandningen av människor och miljöer är intressant! Därför förstår jag inte riktigt varför jag tycker det går lite segt...

Nåväl, gårdagens linbanetur avlöpte utan större missöden. Barnen och mannen i mitt liv var helnöjda med den, och jag med fastän jag var rädd. Jag och Nalle Puhs vän Nasse spelar i samma liga... Sedan bar det av in till Innovatum. Där hade vi sedan skoj hela eftermiddagen. Jättekul var det, och mycket att göra!

Idag bär det nog av till golfbanan en sväng, och i vilket fall som helst blir det en tur i spåret med stavarna. Vanemänniska som jag är måste alla rutiner grundläggas NOGA innan det blir en rutin och en vana.

Ha en skön dag!

2 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Trots att jag BARA hört positivt om den här (förutom nu då) så är det ändå något som tagit emot när det gäller att läsa den...

Du är utmanad på min blogg! :D

Maja sa...

Ska kolla utmaningen! Ja, jag har också bara hört att den ska vara superbra och dessutom att han klarat att göra en riktigt bra andrabok, men jag vet inte...