lördag 5 juli 2008

Tjejlunch... i sju timmar!


Idag kom mina vänner P och G hit. Vi brukar träffas när det passar, egentligen på kvällstid. Alltid när vi träffas är det trerätters och ett speciellt tema. Vi har t.ex ätit mexikanskt och italienskt/medelhavsmat och idag var det dags för svenskt tema. Tyvärr kom jag ihåg kameran alldeles för sent, så det enda ni får se är desserten.


Åh vad roligt det var! Jag saknar dem jättemycket och då är det så kul att träffas, nu när jag bor i den västergötländska förskingringen. Så är det när man gift sig med en västgöte.(När lilla A ska säga västgöte säger hon VÄTTHÖTE, haha!).


Till förrätt, som P ordnat åt vi avocadohalvor med räkor. Till det lite vitt vin (inte för P dock, som körde bil). Sedan var det dags för huvudrätten; lax och potatis med romsås. Till det drack vi ett annat vin, som också var gott. Till efterrätt hade G bakat en sagolikt god hallonpaj, som jag snarast ska lägga ut recept på! Och ja, vi drack den sista slurken vin till desserten; det gick alldeles utmärkt!


Tjejerna kom hit vid tolvtiden och sedan började vi prata. Och äta. Vi var klara med efterrätten vid sju! Det finns mycket att avhandla när man inte träffas så ofta.. Tjejlunch i sju timmar är inte helt fel, när det nu inte passade att träffas en kväll. Och låååånga trerätters vinluncher är man ju inte så bortskämd med! Dessutom tog mannen i mitt liv barnen och gjorde massa roliga saker och var inte hemma förrän det var dags för G och P att åka de tretton milen hemåt, så vi kunde verkligen prata ostört. Snällt! Det blir pluspoäng... :o)

TACK för denna gången flickor! Kramar i massor, och hoppas att ni körde försiktigt hem!


4 kommentarer:

Gerdan sa...

TACK för senast!! Det var jätteskoj.Och gott! Lovar att dela med mig av receptet på pajen (men det kostar:-)

Maja sa...

Haha! Jag förstår att du tar betalt för det! :o) Den var supersmarrig!

Det var så roligt att ni kunde komma ner. Känses lite SATC att ha vinlunch. I jätteglamorösa småstaden!

Ha en skön regnig dag!

Kram Maja

PS: Vi hörs tidigt i veckan om Riddarveckan?!

Fröken Nina sa...

Mmmm! Kul tema! Vi ska ha sushi på nästnästa boklotteri och då tänkte jag (eftersom vi ska vara hemma hos mig) att boktemat också måste gå i asiatiskt tecken typ.

svartanova sa...

Vad mysigt det verkar med tjejlunch i fler timmar. Å vad gott det såg ut! Lyxigt!