onsdag 9 juli 2008

UTMANING

Utmaning från Nina!

Regler:
-Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
1. Blogga! :o)
2. Laga lunch till min familj
3. Planera för lilla trippen till Hova riddarvecka imorgon
4. Tömma diskmaskinen
5. Gå en niohålsrunda och se om jag äntligen kan spela så bra att jag åtminstone får ett officiellt handicap.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då sommarjobbade jag inom vården och renoverade en nyinköpt lägenhet. Jag hade precis avslutat mitt vik på Slotsstadens skola i Malmö (jag tog examen i Lund december 1997) och var glad att jag överlevt, men då visste jag ju inte vad som väntade mig på min första fasta tjänst på Karlbergsskolan i Karlskoga...:o)

Ställen du bott på?
Karlskoga, Lund, Lidköping.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Lösa CSN- lån
2. Säkra barnens framtid och skänka till familj och släkt
3. Skänka till verksamheter som arbetar för att världen ska bli ett bättre och rättvisare ställe
4. Resa
5. Investera, men bara i verksamheter som är etiskt okej

Personer du vill veta mer om:
Jag skulle gärna vilja att fler som läser gav sig till känna. Jag har inte många besökare, men ändå...:o)

Jag skulle också vilja veta mer om Benazir Bhutto, som mördades för inte så länge sedan. Hon verkade vara en väldigt engagerad person, som kom från en poltikerfamilj, men annars vet jag inte så mycket om henne.

Jag skickar vidare utmaningen till:
Sex bloggare finns inte riktigt på listan, så det får räcka med två! Svartanova och Jennie!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kikar in här lite då och då.

Angående böckerna här under så har jag läst; Skumtimmen, Nu vill jag sjunga dig milda sånger, Lyckans hjul och Agenten.

Tyckte om allihopa. Men bäst var nog dem två första jag nämde.

Vilka är dina då? Nu blev jag ju nyfiken på det! :)

Fröken Nina sa...

Ja mig känner du ju redan till! ;D

Maja sa...

Hej Emm! Kul att du gav dig till känna! :o) Jag har längtat efte Skumtimmen ich Nu vill jag... Har stora förhoppningar. Har du läst Snabba cash? Jag gjorde ett inlägg om den häromdagen och är lite nyfiken på vad andra tycker...

Anonym sa...

Ja Skumtimmen var bra och nej jag har inte läst Snabba cash. Har klämt på den några gånger på olika boklådor men den har inte fått följa med hem. Tror inte den faller mig i smaken riktigt. Men jag kommer säkert läsa den någon gång.

Vilka böcker var dina och vilka var makens/sambons? Stilla min nyfikenhet. :)

Maja sa...

OKEJ!:O)Makens böcker var Gomorra (Saviano) och Agenten (Grisham). resten mina!

svartanova sa...

Mig känner du ju utan och innan ;)