söndag 20 juli 2008

Min kille Dragan, höjdare i juggemaffian

Historien om Dragan börjar med att jag, och sedermera min man, bodde grannar med ett par där killen höll på med amerikansk fotboll. Min man hade spelat, men slutat i samband med flytt och studier. Han var dock sugen på att börja igen och det blev bestämt att han skulle hänga med grannen på träning.

Grannen är em man som gillar att skoja och lura i folk saker. Hans karriär i denna konst har varit lång och framgångsrik. Han bestämde sig för att skrämma upp grabbarna lite och han talade om, innan min man kommit på första träningen, att han minsann hette Dragan och var en av höjdarna i juggemaffian.

När så mannen kommer på träningen tycker han att det är jättekul att få komma igång igen. Han märker inte direkt att det är någon konstig stämning. Det är först efter några träningar som han tycker att det är konstigt att Dragan, smeknamnet som grannen givit honom, förekommer i samband med skrämda blickar över axeln och viskningar. Det kommer fram att grannen lurat i dem att han inte bara tillhör den jugoslaviska maffian utan att han även med all säkerhet visste något om mordet på Joksovich på Solvalla.

Efter att allt retts ut och alla fått sig ett gott skratt, hängde Dragan med min man, som ett alter ego. Därför fick jag ju lov att svara jo på frågan idag om jag inte var Dragans tjej! :o)

1 kommentar:

svartanova sa...

Humor när den är som bäst!!! :)
Kul att ni hade en trevlig dag!